بهترین ها را پرورش داده ایم

بهترین ها را پرورش داده ایم

چطوری زبان انگلیسی بخوانیم؟

یادگیری زبان انگلیسی یکی از هدف‌های مهم و در عین حال یک از آرزو و علاقمندیهای اصلی بسیاری از ماست. اگر چه هر کدام از ما اولویت ها و دغدغه های زیادی در زندگی داریم اما می دانیم اگر انگلیسی بلد نباشیم بنوعی از استانداردههای بروز علم و علوم جهانی عقب خواهیم افتاد و همچنین همان طور که می‌دانید یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند فرصتهای رشد و توسعه فردی  و شغلی  را به روی ما باز کند . از این جهت احساس نیاز و تقاضا برای یادگیری زبان انگلیسی افزایش یافته است.

روشهای بسیاری برای یادگیری وجود دارند اما یکسری روشها ، مراحل و اصول علمی و عملی وجود دارد که اگر انها را بدانیم و رعایت کنیم نتایج بهتری می‌گیریم،

یادگیری زبان در چهار مرحله اصلی

  1. گوش کردن
  2. سی دی های کتاب که متناسب با سطح  درک شنوایی شما میباشند را به دفعات گوش بدهیدو در نتیجه قدم بقدم قدرت درک شنوایی شما را بالا میرود.
  3. شنیدن : فیلم‌های سینمایی ، کارتون ، پاد کستها، رادیو و غیره  در سطوح متوسطه به بالا و پیشرفته برای تقویت مهارت شنیدن بسیار موثر است.
  4. خواندن
  5. تقویت درک مطلب نیز همانند مهارت شنیداری بایستی متناسب با لول آموزشی شما باشد و در شروع منابع کتابها بهترین مسیر است و در سطوح بالاتر میتوانید با خواندن کتاب مجله مقاله دایره لغات و مهارت درک مطلب خود را میتوانید افزایش دهید.
  6. گفتاری
  7. این مهارت خود را از مرحله ساده گویی و جملات سازی ساده متناسب با هر دوره آموزشی خود میتوانید بسط دهید. هرگز توقع نداشته باشید در شروع  یادگیری تلاش کنید مثل زبان مادری خود ارتباط برقرار کنید.
  8. نوشتاری
  9. این مهارت نیز همانند مهارتهای فوق از جمله سازی ساده یک جمله ای شروع میشود با  پیشرفت شما در مهارتهای اصلی و فرعی زبان انگلیسی ، شما قادر خواهید بود از جمله سازی ساده به یک پارگراف نویسی و حتی چند پارگراف نویسی در قالب سبکهای مختلف نوشتاری مانند نامه نگاریهای دوستانه و عامیانه- داستان نویسی مقاله نویسی-خلاصه نویسی و غیره را براحتی  توسعه بدهید.

ونیز یادگیری زبان انگلیسی در سه مرحله فرعی انجام میشود:

  1.  یادگیری  لغات و اصطلاحات
  2. یادگیری اصول گرامر
  3.  در آخرآشنایی با تلفظ صحیح صداها که زمانیکه  مهارت گوش کردن خود را تقویت نمایید تلفظ شما هم تقریبا شکل میگیرد ولی بیاد داشته باشید هرگز شما نمیتوانید همانند یک بومی انگلیسی لهجه داشته باشید-یک ضرب المثل انگلیسی می گویید شاید شما بتوانید مثل یک اردک راه بروید و صدای اردک را دربیاورید ولی هرگز یک اردک نمیشوید.)
  4. و چند نکته آموزشی:
  5. مسیر درست آموزشی-توسط دانشگاه کمبریج انگلستان که کلیه امتحانات بین المللی زبان انگلیسی متعلق به این مرکز است از سال 1913 میلادی تاکنون تمامی مسیرههای و ساعات استاندارد  آموزشی را قدم بقدم مشخص نموده، پس لازم نیست بدنبال راههای دیگر بگردید.
  6. بیاد داشته باشید یادگیری کلمات و گرامر در خدمت مهارتهای اصلی زبان  میباشند بدین معنی که با یادگیری هر کلمه ای-ویا نکته گرامری شما  باید قادر باشید که  مطلبی را براحتی بشنوید و یا بخوانید و یا صحبت کنید و یا بنویسید در غیر اینصورت یادگیری لغات و گرامر به تنهایی هیچ تاثیری ندارد.
  7. سر انجام زبان انگلیسی را به نوعی با زندگی شخصی خود(از طریق کار-آموزش-تفریح و سرگرمی-خواندن مطالب مرتبط به علاقمندی یا رشته تحصیلی خود ) ارتباط بدهید تا از یادگیری لذت ببرید.

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا